lørdag 4. april 2015

Ett dikt..Når dagene bli grå...

Når dagene blir grå,

og intet er å få,

da synker jeg ned i en trøtt likeglad, "rus.",

da hører jeg fra bjørka ett stille sus.

Det suser forbi meg, og til deg.

den forteller noe til meg,

Det blåser en stille vind,
Som stryker meg over kinn,
Som farer forbi meg,
Var det deg.

Når dagene blir grå,
kan man farge de blå,
Eller gul om man vil,
Slippe lyset til.

Når dagene blir grå,
bør man nok forstå,
at livet har mer å gi,
bare gi det litt  tid.


GOD  PÅSKE: 




8 kommentarer:

Turid sa...

Så fint dikt!

Påskeklem fra Turid.

Jorunn Helene sa...

Hei Turid. Takk skal du ha, koselig å se deg her inne igjen.
Denne bloggen min har hatt en liten pause, men nå har jeg tørket litt støv av den. :)
Fortsatt god påske.

Unknown sa...

Så koselig at du har besøkt bloggen min igjen! Lenge siden sist vi har hatt kontakt... Og som du sier; FB blir ikke det samme! Jeg ser at du fortsatt har fine bilder og vakre dikt.

Jeg har flotte dager i Palmeland og opplevelser står i kø. Noe er blogget allerede, mens andre ting får vente til jeg er i Norge i midten av april. Her har jeg det så "travelt" at bloggingen kommer i andre rekke!

Ønsker deg fine dager, kjære Jorunn!

Jorunn Helene sa...

Hei Randi. Så koselig å se deg igjen, ja jeg har vært uten nettilgang i nesten ett år, og så har jeg det så travelt med andre gjøremål, men er på nett og tenkte å bruke denne siden litt mere utover. :)
Takk og det samme ønskes deg
Riktig fine dager og kos deg i varmen. :)

Malys krok sa...

Fint dikt du har skrevet! -Margit-

Jorunn Helene sa...

Hei Margit. :)
Tusen takk, kos du likte diktet. :)

Viola sa...

Så vakkert et dikt, engelen også! :)

Jorunn Helene sa...

Hei viola :)
Tusen takk, hyggelig at du stakk innom siden min.
Har hatt en pause her inne, men nå tatt siden i bruk igjen. :)